Ticari defter kaç yıl saklanır?
Diğer kanunlarda saklama süreleri Bu nedenle, 5510 sayılı Kanuna göre sosyal güvenlik kapsamındaki belge ve defterlerin saklanma süresi 10 yıldır. Türk Ticaret Kanununda ise defter ve belgelerin saklanma süresi 10 yıl olarak belirlenmiştir.
Onaylı defter kaç yıl saklanır?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nda yer alan bütün defter ve belgelerin saklanma süresi 82. maddede belirlenmiş olup, ticari defter ve belgelerin saklanma süresi on yıldır. Kanunun 82. maddesi (1).
Sınıf defteri kaç yıl saklanır?
S. MALZEME ARŞİVİNİN ADI VE SAKLANACAĞI SÜRE (YIL)4 Okuldaki Sınıf Karnesi – Sınırsız5 Okul, İl ve İlçe Sınıf Karnesi MEM – Sınırsız6 Okuldaki Karne Defteri – Sınırsız7 Okuldaki Ders Dışı Basılı Ders Defteri – Süresiz 130 satır daha
Arşiv dosyası kaç yıl saklanır?
Mükellefler arşiv malzemelerini bulundukları birimin arşivinde 1-5 yıl, kurum arşivinde ise 10-14 yıl süreyle muhafaza edebilirler.
Defter saklama süresi nasıl hesaplanır?
Türk Ticaret Kanunu’na göre 10 yıl olan saklama süresi, Vergi Usul Kanunu (ve Sosyal Güvenlik İşlemleri Yönetmeliği) uyarınca beş yıla düşürülmüştür. Yine Türk Ticaret Kanunu’na göre defterlerin son kayıt tarihinden itibaren 10 yıl, belgelerin ise tarihlerinden itibaren 10 yıl saklanması gerekmektedir.
Ticari defteri kim saklar?
Her girişimci, gerçek veya tüzel kişi olsun, yevmiye defteri, envanter defteri ve büyük defter tutmakla yükümlüdür.
Onaylı defteri kim saklar?
(5) Onaylı defterin aslı işverende, diğer nüshaları ise iş güvenliği uzmanında ve işyeri hekiminde kalır.
Vergi Usul Kanunu kaç yıllık?
Defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıl olmakla birlikte, bazı hallerde kayıt ve belgelerin beş yıldan daha uzun süre saklanması gerekebilir.
Gelen giden evrak defteri kaç yıl saklanır?
Malzeme saklama süresinin adı ve konusu. Kurum dışından gelen genelgeler (gündemden çıkarılanlar) 2 yıl – Gelen ve giden evrak kayıt defterleri 5 yıl 25 yıl Müdürlük veya Departmanlar Arası Koordinasyon Komitesi toplantı tutanakları 5 yıl – Kurum bilgi dosyası 5 yıl 10 yıl 65 satır daha
İrsaliye ne kadar süre saklanabilir?
E-teslimat notu, kağıt teslimat notuyla aynı işlevlere sahiptir. E-teslimat notu 10 yıl boyunca dijital olarak saklanır.
Resmi evraklarda zaman aşımı nedir?
Sahtecilikte zamanaşımı süresi 8 yıldır. Bu nedenle, “herkes” bu 8 yıllık süre içinde dava açabilir ve davaya müdahil olarak katılabilir, bu süre davalar için genel zamanaşımı süresidir. Suç daha ağır cezalandırılabilirse, zamanaşımı süresi 15 yıldır (TCK md. 204/2).
Yıllık plan kaç sene saklanır?
Taslak bütçeler, kanunlar ve ekler kurumda 5 yıl ve 10 yıl saklanır. Anket sonuçları 5 yıl ve 10 yıl Devlet Arşivlerine gönderilir. Devlet Arşivlerine gönderilir.
Maliye evrakları kaç yıl saklanır?
Gerçek kişi olan tacir, ticari faaliyetini durdurursa ilgili belgeleri 10 yıl süreyle saklamakla yükümlüdür. Mirasın resmi tasfiyesi veya tüzel kişiliğin feshi (tüzel kişiliğin tasfiyesi) halinde ilgili belgeler Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından on yıl süreyle saklanır.
Zimmet defteri kaç yıl saklanabilir?
33 Gelen ve giden evrak ile zimmet defterleri sırasıyla 5 yıl ve 25 yıl süreyle Devlet Arşivlerine gönderilmez. 34 Fahri doktora dosyaları süresiz olarak kurumda saklanır. 35 Kuruma ait sanat eserlerinin stokları süresiz olarak kurumda saklanır.
Yazılı kağıdı kaç yıl saklanabilir?
(2) Sınav evrakları Birleşik Arşivde bir ay, Üniversite Arşivinde ise beş yıl süreyle saklanır.
Ticari defterlerin zayi olması durumunda ne yapmak gerekir?
Türk Ticaret Kanunu 82’ye göre dava zamanaşımına tabidir. Aslında dava, tacirin zararı öğrendiği tarihten itibaren 30 gün içinde ticaret şirketinin bulunduğu yerdeki yetkili mahkemede açılmalıdır.
E-defter saklama hizmeti zorunlu mu?
E-defter uygulamasına dahil olan mükellefler, e-defterlerini ve bunlara ait defter kayıtlarını elektronik ortamda tutmak ve talep halinde birbirlerine ibraz etmek zorundadırlar.
Saklama süresi C ne demek?
C- [Post-Post] Değerlendirme: Yapısı ve içeriği itibarıyla doğrudan tasfiye planına tabi olmayan dosya/klasörlerin, saklama planında belirtilen süre sonunda değerlendirileceğini belirtir.
Apartman gelir gider defteri kaç yıl saklanır?
Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre; konut ve site yönetimleri, işyerine ilişkin her türlü defter ve belgeleri, ilgili oldukları yılı izleyen takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak ve istenildiğinde ibraz etmek zorundadır.